E-learning  pro žáky 5. třídy / Anglický jazyk


7. 4. 2020

Připomínáme, že stále nemáme od některých žáků odevzdanou práci z předchozích zadání! (pošlete e-mailem)
Stále si mnozí z vás nevyzvedli nové pracovní sešity v kanceláři školy (pondělí středa 8:0010:00).

OD TÉTO CHVÍLE BUDOU VEŠKERÉ PRÁCE Z VL, PŘ, AJ, ČJ A MA ZADÁVÁNY POUZE PŘES STRÁNKU ŠKOLA V PYŽAMU všichni jste obdrželi odkaz k přihlášení do naší třídy do své e-mailové schránky.
A. Němečková

27. 3. 2020

Znovu si zopakujte tvary slovesa mít. Ujistěte se, že znáte jejich překlad. 
 
Čeká vás práce ve workbooku na str. 2223:
Máme již hotové cv. 1 a 2 = známe slovíčka. Pustíme se tedy do další práce.
  • Doplňte cvičení č. 3: Na CD (které máte vloženo v kapse na zadních deskách prac. sešitu) si pusťte stopu č. 12 a spojte děti ke správné věci. Dolů, pod cvičení, TEPRVE PO POSLECHU zapište, kdo má jakou věc. (Pokud je CD ztraceno, spojte libovolně a u cvičení napište fixem "No CD".)
  • Doplňte cvičení 4: Použijte stažené tvary slovesa mít (has = 's / have = 've).
  • Doplňte cvičení 5: Ve cvičení jsou věty kladné. Přepište je do negativního vyjádření, do záporu. (Sarah má kolo. → Sarah nemá kolo.)
  • Doplňte cvičení 6: Předepsanou větu, která je ve staženém tvaru ('s), vypište v celém tvaru. Pozor! Správně rozhodněte, zda použijete has / is! Pište celé věty. 
  • Doplňte cvičení 7: Opravte podle obrázku. (Toby / bike = Zadáním je, že má Toby kolo. ALE ON podle obrázku NEMÁ KOLO - TOBY MÁ SKATEBOARD! = Toby hasn't got a bike. He's got a skateboard.)
PO VYPRACOVÁNÍ VŠECH CVIČENÍ VE WB SVOU PRÁCI VYFOŤTE A POŠLETE NA MŮJ E-MAIL. 
 
Pozn.: Pro následující cvičení se bude hodit znalost, jak napsat apostrof (= čárku u zkrácené verze has got → 's got). Je to klávesa přímo nad entrem nebo přímo nad klávesou shift u klávesy enter. V pravé dolní části klávesy je znak dvou teček vedle sebe a nad nimi právě ta naše čárka, je tam též písmenko ň. Stisknete současně shift + tuto klávesu. Jinou snahu o zapsání apostrofu nemusí program přijímat jako správnou a bude neustále ukazovat věty jako chybné.
 
Použití tvarů slovesa mít procvičujte zde:
Instrukce: Začni tím, že si vybereš cvičení. cv. 1) Doplň krátkou formu slovesa = 's nebo 've. cv. 2) Pište záporné věty a použijte krátkou formu vyjádření = hasn't / haven't. cv. 3) Vyber z nabídky. cv. 4) Urči správné pořadí slov tím, že na ně pouze klikneš v tom správném pořadí. (Pozor, u otázek je první have/has, následuje kdo/co a potom teprve got a vše ostatní.) cv. 5) Vyber z nabídky. 
Instrukce: Přetáhni políčko na správné místo po ukončení práce klikni na "check answers" a poslechni si věty klikem na "listen". Pokud ses spletl, klikni na "see answers" a zkus to znovu "try again".

Good job!
  • Po úspěšném zvládnutí předchozích cvičení si zahraj hru s delfínkem dolphin fun 
(Instrukce: V horní části obrázku se ti objeví věta na lince něco chybí. Použitím šipek na klávesnici pohybuj delfínkem nahoru a dolů na správný řádek a mezerníkem pak odpinkni míč správnému delfínkovi! Obecenstvo tě ohodnotí potleskem, pokud to zvládneš dobře. Tak směle do toho.)

17. 3. 2020

Doufám, že jste opakování dnů v týdnu zvládli a že již umíte vyjmenovat a vypsat měsíce v roce. Vyplněné pracovní listy s podpisem žáka  mi formou fotografie (čitelné) pošlete na můj školní e-mail: nemeckova@zsvernerice.cz
Vaše práce se zahrne do hodnocení.
Na tento týden Vám dávám za úkol splnit v rámci výuky anglického jazyka cvičení on-line (project) i práci s učebnicí a v sešitě. 
 
1) Na všech cvičeních project on-line jsme již pracovali, avšak zatím nikdo z vás nemá práci kompletně hotovou (někomu chybí jedno cvičení, někomu více, někdo udělal chyby a tak se je pokusí opravit musí tedy vyplnit všechna cvičení). Pracujme on-line zde (přihlášení tak, jak jsme to dělali ve škole, tj. e-mail rodičů a vaše heslo). Udělejte všechna cvičení v první lekci (grammar, vocabulary, skills, test) i všechna cvičení druhé lekce4. záložku v sekci skills NEBUDEME DĚLAT ani v jedné lekci (tj. nahrávání výslovnosti; rec).
I když si myslíte, že máte hotovo, někde máte stále chyby. Soustřeďte se. Čas na vyplnění máte do 22. 3. Vaše práce se zahrne do hodnocení. Vidím, zda jste se zlepšili a snažili se cvičení udělat! 
V případě zapomenutých přihlašovacích údajů mne kontaktujte e-mailem nebo přes tel. Stejně tak i v případě, že si nebudete vědět rady, i v případě, že si vyčerpáte všechny tři pokusy viditelné dole pod cvičením. Pokud se tak stane, odemknu vám další pokusy (u některých zablokovaných jsem to již odemkla). Ale snažte se nejdříve přemýšlet, kde jste udělali chybu a proč, než si jen tak vystřílet všechny možnosti. 
 
2) Pomalu začneme třetí lekci. Do školních sešitů si zapište a dejte do barevného rámečku:
 
TVARY SLOVESA MÍT:                                         Poznámka: (já mám, ty máš, ...)
 
I have got                          we have got
you have got                      you have got 
he has got                         they have got
she has got
it has got
 
3) Tvary sloves se naučte vyjmenovat popořadě a pak se nechte vyzkoušet rodiči napřeskáčku ČJ AJ i opačně AJ ČJ. (Např.: on má ... he has got)
/čti: have = hef; has = hes; you've got = júv got; she's got = šís got/
 
Zapište si pod rámeček vzorové věty: 
Já mám kolo. 
I have got a bike. (I've got a bike.)
 
Ty máš psa. 
You have got a dog. (You've got a dog.)
 
Ona má mobilní telefon. 
She has got a mobile phone. (She's got a mobile phone.)
 
4) Pracujte s novou slovní zásobou v uč. na str. 28; výslovnost najdete zde + klikněte na první rámeček popsaný "Page 28 Excercise 1a" = poslouchejte a opakujte, pokuste se popsat všechny obrázky v uč. dobře, naučit se je správně vyslovit. 
Pak opište do sešitu tyto věty a přeložte: 
 
Já mám fotoaparát. 
_________________________________
My máme DVD přehrávač. 
_________________________________
Ona má rádio. 
_________________________________
Oni mají herní konzoli. 
_________________________________
Ono má skateboard. 
_________________________________
Ty máš auto na dálkové ovládání. 
_________________________________
 
5) Následně v učebnici zvládněte ústně, a po bezchybném ústním zkoušení teprve písemně do ŠS, cvičení z uč. str. 29/3a, 3b. Vždy si kompletní větu i přeložte do ČJ (ústně)! 

6) Vyplňte cvičení v PS na str. 22/1, 2.
   
Poznámka, vysvětlení:
 
Tom has/have got a sister. 

Tom (on = jeden kluk = č.j. = he has) → Tom has got a sister. 
 
ALE POZOR
Children has/have got blue pens.
=
Children (děti = je jich hodně = mn.č. = have) → Children have got blue pens.

12. 3. 2020

Milí páťáci, stále procvičujeme tvary slovesa být, přivlastňovací zájmena neustále si tvary opakujte (uč. 18/3, ŠS). 

V pracovním sešitě jste měli zadán dobrovolný DÚ vyplňte jej všichni: WB 18/1. 

Do slovníčku si zapište na novou stránku č. lekce 2D (dny v týdnu) a na novou stránku 2E (měsíce v roce); (dodržujte v anglickém tvaru slova první velké písmeno = název dne, měsíce).

Vytiskněte si a vypracujte pracovní listy.

Upřesněte si svou výslovnost s následujícími videi, naučte se měsíce ve správném pořadí:

  1. Tio English
  2. The Kiboomers
  3. Little Smart Planet

2D 

day ... den

week ... týden

Sunday ... neděle

Monday ... pondělí

Tuesday ... úterý 

Wednesday ... středa

Thursday ... čtvrtek 

Friday ... pátek

Saturday ... sobota

 

2E

month ... měsíc

year ... rok

January ... leden

February ... únor 

March ... březen

April ... duben 

May ... květen

June ... červen 

July ... červenec 

August ... srpen 

September ... září 

October ... říjen

November ... listopad

December ... prosinec 


«E-learning 5. třídy
«Aktuálně