E-learning
pro žáky 5. třídy / Informační a komunikační technologie
|
|
20. 6. 2020
Hodnocení
za 2. pololetí školního roku 2019 / 2020 vám bude dnes
zasláno
mailem.
|
|
15. 6. 2020
Práce
s daty (3. díl)
Máme
za sebou evidenci, kontrolu a řazení dat.
V posledním díle se zaměříme na prezentaci.
Jestliže
jste se naučili dělat evidenci dat tak,
abyste se v ní vyznali, mohli byste být zdánlivě
spokojeni. Vždy
však nadejde dříve nebo později čas, kdy se budete chtít daty
pochlubit
před někým jiným. Data můžete prezentovat ostatním různým způsobem
(např. v textech, v tabulkách, v grafech atd.).
Sami se
často stanete příjemci dat od jiných v různých podobách.
1.
úloha – ovoce
a zelenina. Vyřešte
příklad 1 (můžete
zkusit i příklad 2). Pošlete mi fotku obrazovky s úspěšně vyřešeným
příkladem a
s komentářem robota Datíka (+).
2.
úloha – práce
s rozvrhy. Vyřešte příklady 1 a 2.
Pošlete mi fotku obrazovky s úspěšně vyřešeným druhým příkladem a
s komentářem robota Datíka (+).
|

|
Ahoj,
dnes se vidíme naposledy.
|
|
|
8. 6. 2020
V úkolu č. 10 budete vybarvovat
mandalu online.
Vyberte si
jeden z obrázků
a výsledek své práce mi pošlete. Pokud někoho tato práce
zaujala, další omalovánky máte v nabídce vpravo.
|
|
1. 6. 2020
Práce
s daty (2. díl)
Dnes
budeme opět pokračovat v práci
s daty. Minule jste data zaznamenávali, nyní je budete kontrolovat
a
řadit. Čtěte vždy pozorně zadání.
Umět
evidovat data je velmi důležité. Často
se však setkáte s evidencí, jejíž pravidla jsou
už nastavena.
Jindy zase budete mít na starost dokončit evidenci po někom
jiném.
Proto v příkladech budete sledovat dodržování pravidel
a postupů cizí
evidence. Naučíte se poznat chybu v evidenci a navrhnete
její
opravu. Při kontrole bude opět přítomen robot Datík.
1.
úloha – poruchy
robotů. Zvolte nízkou obtížnost
(pak můžete i přitvrdit). Pošlete mi fotku obrazovky s úspěšným
řešením a
s komentářem robota Datíka (+).
2.
úloha – obrázkové
tabulky. Vyřešte příklady 1, 2,
3 a 4. Pošlete mi fotku obrazovky s úspěšně vyřešeným čtvrtým příkladem
a
s komentářem robota Datíka (+).
Data
evidujete a kontrolujete,
což je skvělé. Pokud je jich ovšem příliš mnoho, může být
těžké
se v nich vyznat. Proto si vyzkoušíte data roztřídit
do skupin
podle společných znaků. Utřiďte si myšlenky a směle
do toho!
3.
úloha – barvy.
Vyřešte příklady 1, 2 a 3. Pošlete
mi fotku obrazovky s úspěšně vyřešeným třetím příkladem a
s komentářem
robota Datíka (+).
|

|
Nazdárek,
jsem vám k službám.
|
|
|
25. 5. 2020
Úkol
č. 8. Pomozte roztomilé opici získat banány v 10
zábavných programovacích výzvách! Budete používat kód a přemýšlet
tvůrčím
způsobem, abyste vyhráli co nejvíce hvězd. Hodně štěstí! Code
Monkey.
Několik
doporučení:
- vpravo
nahoře si můžete nastavit češtinu, klikněte
na tři vodorovné proužky
- postupně
se učte a naučené postupy uplatňujte ve hře
- pro
akci využívejte příkazy: step, turn,…
- kontrolujte
a dopisujte počet kroků
- každý
příkaz pište na nový řádek
- požívejte
měřidlo
- není
třeba si zakládat účet
Hodnocení:
- dokončená
úroveň 8 = +
- dokončená
úroveň 9 = ++
- dokončená
úroveň 10 =
+++
|

- Žáci,
kteří se vzdělávají doma, mi pošlou snímek
monitoru na mail: benda@zsvernerice.cz
- Žáci
ve škole budou na tomto úkolu pracovat pod vedením pana učitele Šrama,
který mi výsledky jejich práce předá.
|
|
|
18. 5. 2020
Práce
s daty (1. díl)
Slovo
data znamená text, čísla a obrázky.
S daty můžeme různě zacházet a právě to budete dělat v našich
úlohách.
Čtěte vždy pozorně zadání. Budete kontrolováni robotem Datíkem a mnou
;-).
1.
úloha – grafování.
Vyřešte příklady 1, 2 a 3. Pošlete mi
fotku
obrazovky s úspěšně vyřešeným třetím
příkladem a s komentářem
robota
Datíka (+).
Pokud
nějaká data máte a chcete se
v nich vyznat, budete je potřebovat nějak evidovat. Vyzkoušíte
zaznamenat
data do existující evidence. Po zvládnutí příkladů dokážete
navrhnout
tabulku a nastavit pravidla pro evidenci dat v ní.
Žádné
obavy a hurá na to!
2.
úloha – vytvoření
tabulky. Vyřešte
příklad 1. Pošlete mi fotku obrazovky s
úspěšně vyřešeným příkladem a s komentářem robota Datíka (+).
3.
úloha – tabulka
s ovocem. Vyřešte příklady 1, 2 a 3.
Pošlete mi fotku obrazovky s úspěšně vyřešeným třetím příkladem a
s komentářem robota Datíka (+).
|

|
Dobrý
den, jsem Datík.
Potvrzuji
správnost řešení.
|
|
|
11. 5. 2020
Dnes
jsou pro vás připraveny dva krátké videospoty
věnované problematice elektronické bezpečnosti.
Úkol
č. 6. Podívejte se na spoty a odpovězte.
- Napište
nějaké ideální silné heslo uvedené ve videu.
(+)
- Jaké
3 způsoby zabezpečení mobilu ve videu zmiňují?
(+)
|
|
4. 5. 2020
V
březnu jste vyhledávali informace na internetu
cvičně. Tentokrát je vyhledávání dotováno plusy.
Pusťte se do toho a výsledek
(fotku monitoru) mi pošlete. Je to úkol č. 5.
|
|
27. 4. 2020
PhotoFunia je
nástroj pro úpravu fotografií online.
Během chvilky vytvoříte kvalitní koláže, které pak můžete sdílet
s přáteli
či rodinou, abyste se pobavili.
Zvolte
si jeden z efektů, vyberte fotku (choose
foto), čím lepší rozlišení, tím lépe. Zkontrolujte nebo upravte
oříznutí. Go a koláž je hotova. Můžete si ji
stáhnout (download)
nebo rovnou sdílet (share).
Neváhejte,
vyzkoušejte. Kdo mi pošle nějakou svou ukázku,
dostane + (Úkol č. 4)
Ale,
ale, co to tady máme?
|
|
20. 4. 2020
Hodnocení
předmětu ICT
Vzhledem
k situaci, která nastala, i podle dalšího vývoje je zřejmé, že se ve
škole asi
v tomto školním roce již neuvidíme. Vyvstává proto otázka, jak
bude
hodnoceno druhé pololetí. Nastíním vám svou představu v předmětu
Informační
a komunikační technologie.
Ve
druhém pololetí jste ve škole zatím žádnou známku nezískali (sice jsme
měli
rozpracovanou práci s textovým editorem, ale rozhodně všichni
nebyli
ohodnoceni). Abych měl nějaké podklady pro vaše hodnocení, neboť vás
budu muset
ohodnotit na vysvědčení, na následujících řádcích napíšu, jak budeme
společně
postupovat.
Kontrola
zadaných prací bude probíhat prostřednictvím mailu. Pro vás bude tato
kontrola
motivací k další činnosti a já budu mít nějakou zpětnou informaci
o vaší
práci. Úkoly budou ohodnoceny plusy (5 plusů = jednička).
Doufám,
že je pro vás systém hodnocení přehledný. Neváhejte mne kontaktovat
(benda@zsvernerice.cz) s jakýmikoli dotazy. Určitě odpovím.
Dnes
nezadám žádnou novou práci, ale vyberu některá z minulých zadání.
Vraťte
se k nim a zkuste je vypracovat a poslat mi řešení. Odměna je
uvedena
v závorce. Pokud vám něco nepůjde, nelamte si s tím hlavu,
příště
budete mít možnost získat další plusy. A samozřejmě mi vše nemusíte
posílat hned
dnes, stačí postupně.
Úkoly:
- Podívejte
se znovu na video
(z 16. 3.) a odpovězte písemně podle něj na
tyto otázky:
- Co je
hardware? (+)
- Co je
mozkem počítače? (+)
- Co
je
software? (+)
- Dobrodružná
hra Run Marco! Do které úrovně zvládnete plnit zadání? Vyfoťte monitor,
aby
bylo jasné, jakou nejvyšší úroveň jste splnili, viz obrázek.
Obrázek mi
pošlete jako přílohu v mailu. Pokud někomu hra nejde spustit, netrapte
se,
plusy získáte jinde.
- Úroveň
1–7
(+)
- Úroveň
8–13
(++)
- Úroveň 14 a víc (+++)
Vlevo
nahoře na obrázku je zřejmé, že hráč
splnil 10. úroveň, nyní je v 11. Zde to je za
++.
- Věřím,
že jste si prošli online kurz o bezpečí na
internetu a správně zodpověděli otázky. Kdo mi pošle obrázek toho, jak
se mu
kurz povedl, zase dostane nějaké plus.
Získané
hvězdy:
- 16–18
= +++
- 13–15
= ++
- 10–12
= +
Z
obrázku je jasné, že žák získal 15
hvězd. Takže dostane ++.
|
|
6. 4. 2020
Víte,
jak
být na internetu v klidu a bezpečí? Zjistěte, jak nenaletět,
jak si
nenechat ukrást účet, nebo jak řešit
nadávky na netu. Pusťte
se do online
kurzu!
|
|
30. 3. 2020
Dnes
si budete moci zahrát dobrodružnou
hru Run
Marco! (Běž, Marco!). Pomozte Marcovi nebo Sophii na cestě džunglí či
během
vánočního dobrodružství. Sbírejte diamanty do svého amuletu. Při
vyřešení úkolu
se odemkne další úroveň.
Vaším
úkolem bude naplánovat Marcovi / Sophii cestu z místa,
kde stojí, na místo, kde je diamant. Nejprve mu budete cestu plánovat
krok po
kroku, pak se naučíte zjednodušovat plán tím, že mu místo: O krok
dopředu –
O krok dopředu – O krok dopředu, prostě řeknete: Zopakuj třikrát akci O krok dopředu,
případně použijete podmínku Opakuj krok, když je most. Tímto
způsobem
se učíte základní principy programování.
Hra
je určena nejen pro PC, ale i pro telefony
nebo
tablety s iOS.
|
|
23. 3. 2020
Máte
opět příležitost vyhledávat
informace na
internetu. Test.
Několikrát jsme se tomu věnovali ve škole. Připomínám, abyste
do vyhledávače zadávali klíčová slova (např. Karel IV.), nikoli celé
otázky
(Kdy se narodil Karel IV.?). Odkazy si otevírejte a pozorně čtěte.
Výsledky:
- 95
% –
100 % –
výborně
- 90
% –
94 % –
velmi dobře
- 80
% –
89 % –
dobře
- 79
% a méně –
slabota
|
|
16. 3. 2020
Podívejte se na video,
ve kterém si zopakujete, jak funguje počítač, a připomenete si základní
pojmy –
hardware a
software.
|
|
|