E-learning pro žáky 6. třídy / Fyzika |
9. 6. 2020 Doplňte si
nejpozději do úterý 16. 6. resty z F, ve čtvrtek je klasifikační rada.
Buď
zašlete mailem, nebo předejte osobně.
|
|
1. 6. 2020 V pracovním
sešitě se pokuste spočítat cvičení 26 / 1, 2, 3.
Úloha 3 je poněkud náročnější, předpokládá představivost a porozumění
problému.
Do pondělí 8. 6. (včetně). |
|
25. 5. 2020 V pracovním
sešitě se pokuste spočítat cvičení
25/8 (tabulka). V učebnici si projděte kapitolu „Souvislost rychlosti,
dráhy a času“ od strany 37. Do sešitu si překreslete modrou
tabulku na straně
38.
Do pondělí 1. 6. (včetně). |
|
18. 5. 2020 V pracovním
sešitě se
pokuste spočítat cvičení 23/1 (tabulka), 24/4 a 25/7.
Do pondělí 25. 5. (včetně). |
|
11. 5. 2020 Téma
„Pohyb
tělesa a výpočet rychlosti“. Opravdu důkladně pročtěte kapitolu
v učebnici od strany 35. Do sešitu kromě shrnutí
napište také modře
zvýrazněnou větu a vzorec na straně 36. Pokuste se spočítat úlohu 1
v učebnici na straně 37. Do pondělí 18. 5.
|
|
4. 5. 2020 Téma
„Měření
teploty“: Pokuste se v pracovním sešitě vypracovat úlohy 1, 3, 4 od
strany
31.
|
|
24. 4. 2020 V učebnici
na straně 46 pročtěte kapitolu „Teplota a teplotní stupnice“,
do sešitu
napište shrnutí.
V pracovním sešitě se pokuste vypracovat úlohy k tématu teplotní stupnice, proto úlohy 30/1, 31/3 a 31/4. Do pondělí 4. 5. |
|
11. 4. 2020 Pokuste
se zvládnout převádění jednotek času: Pročíst text
v učebnici na straně 32,
v pracovním sešitě vypracovat cvičení 1, 2, 3, 4, 5
v kapitole „Čas“
od strany 21. Termín
odeslání je pondělí 20. 4. včetně. Všem
se velice omlouvám
za to, že jsem nereagoval na emaily, byl jsem týden offline.
|
|
1. 4. 2020 Všechna řešení úkolů posílejte prosím do pátku 10. 4. včetně. |
|
23. 3. 2020 Moje
poděkování patří těm, kteří
řešili (nebo se alespoň pokoušeli řešit a kontaktovali mě) domácí
úlohy,
protože potom má vynaložená práce nebyla úplně marná. Speciální
poděkování
devítce. Statistika:
|
|
22. 3. 2020 Příklady k samostudiu. Pokud
není zadaná hustota, najděte příslušnou
hodnotu v tabulkách nebo na internetu. Při řešení úloh dávejte
pozor na jednotky! Používejte
pomocný materiál, který je na webových stránkách školy.
Hustota
vody je přibližně 1 g/cm3 (1000
kg/m3), hustota planety Země je přibližně 5,5 g/cm3
(5500
kg/m3). Vidíme, že kdyby Země spadla do ooooobroovskééé
louže,
musela by se potopit. Najděte
na internetu, která planeta sluneční
soustavy by se v obrovské louži nepotopila, ale zůstala by plavat
na
hladině jako kus dřeva. |
|
18. 3. 2020 Výpočet hmotnosti, objemu a hustoty – zde. |
|
15. 3.
2020 Opakování:
výpočet hustoty látky Samostudium:
naučit se, jak pomocí objemu
stejnorodého (homogenního) tělesa a hustoty
určíme hmotnost tělesa. Obě
problematiky jsou srozumitelně vysvětlené zde. Zjednodušenou
formou lze říci, že pokud vynásobíme
objem tělesa v centimetrech
krychlových a hustotu látky v gramech
na centimetr krychlový, získáme hmotnost tělesa v gramech. Vyřešte
následující úlohy (nejpozději ovšem do týdne
– tedy neděle následujícího týdne včetně; hustotu látek najděte
v tabulkách nebo na internetu) a řešení zašlete na: eduardsram@email.cz.
Tento kontakt slouží i k vysvětlení případných nejasností.
|
|
|