E-learning  pro žáky 6. třídy / Informační a komunikační technologie


20. 6. 2020

Hodnocení za 2. pololetí školního roku 2019 / 2020 proběhlo tento týden ve škole. Žákům, kteří nenavštěvují konzultace, bude zasláno dnes mailem.

17. 6. 2020

Dnes si vyzkoušíte hru, která se jmenuje Šipkovaná. Věřím, že budete úspěšní, i když si budete muset trochu lámat hlavičky. Výsledky své práce mi už neposílejte. Zadávám více úloh, takže pokud vás to bude bavit, můžete některé úkoly vyřešit nyní a ostatní zase jindy. S žáky, kteří chodí do školy, to vyzkoušime ve čtvrtek ve třídě.

Umístěte do lesa šipky a pomozte skřítkům najít cestu do jejich domečku! Není to jen tak. Skřítci musí také sbírat hříbky, nesmí se srazit a nesmí spadnout do vody. A pozor na skřeta!
Postup: Klikněte na šipku a přetáhněte ji na políčko, kde má skřítek zatočit. Dalším kliknutím šipku otočíte.
Zkuste si to v rozcvičce. Takto by to mělo vypadat.
V každém bloku se postupuje od lehčích úloh k těm obtížnějším:
 
Sběr hříbků. Než dojde skřítek domů, musí posbírat všechny hříbky. Skoky. V lese jsou občas rybníčky. Skřítek je zvládne přeskočit, ale musíte mu přistavit na správné místo pružinku.
Víc skřítků. Máme tu několik skřítků a všichni chtějí do domečku. Někteří jsou navíc červení. A nikdo se nesmí srazit! Přebarvování. Skřítek se naučil přebarvovací kouzlo, které mu změní barvu kabátku.
Teleport. Máme tu další kouzla – tentokrát teleportační brány, které přenesou skřítka z jednoho místa na druhé.
Pozor na skřeta! V lese se objevil zlý skřet. Skřítek se musí dostat domů a vyhnout se mu.
Přehled všech dalších úkolů.

10. 6. 2020

Práce s daty (3. díl)

Máme za sebou evidenci, kontrolu a řazení dat. V posledním díle se zaměříme na prezentaci.
Jestliže jste se naučili dělat evidenci dat tak, abyste se v ní vyznali, mohli byste být zdánlivě spokojeni. Vždy však nadejde dříve nebo později čas, kdy se budete chtít daty pochlubit před někým jiným. Data můžete prezentovat ostatním různým způsobem (např. v textech, v tabulkách, v grafech atd.). Sami se často stanete příjemci dat od jiných v různých podobách.
 

1. úloha – ovoce a zelenina. Vyřešte příklady 1 a 2. Pošlete mi fotku obrazovky s úspěšně vyřešeným druhým příkladem a s komentářem robota Datíka (+).

2. úloha – práce s rozvrhy. Vyřešte příklady 1, 2 a 3. Pošlete mi fotku obrazovky s úspěšně vyřešeným třetím příkladem a s komentářem robota Datíka (+).

Tento úkol je poslední z ICT, řešení pošlete nejpozději do 15. 6. 2020 (včetně).

Ahoj,
dnes se vidíme naposledy.

3. 6. 2020

V úkolu č. 10 budete vybarvovat mandalu online. Vyberte si jeden z obrázků a výsledek své práce mi pošlete. Pokud někoho tato práce zaujala, další omalovánky máte v nabídce vpravo.

27. 5. 2020

Práce s daty (2. díl)

Dnes budeme opět pokračovat v práci s daty. Minule jste data zaznamenávali, nyní je budete kontrolovat a řadit. Čtěte vždy pozorně zadání.  
Umět evidovat data je velmi důležité. Často se však setkáte s evidencí, jejíž pravidla jsou už nastavena. Jindy zase budete mít na starost dokončit evidenci po někom jiném. Proto v příkladech budete sledovat dodržování pravidel a postupů cizí evidence. Naučíte se poznat chybu v evidenci a navrhnete její opravu. Při kontrole bude opět přítomen robot Datík.

1. úloha – poruchy robotů. Zvolte nejprve střední a pak vysokou obtížnost. Pošlete mi fotku obrazovky s úspěšným řešením a s komentářem robota Datíka (+).
 
2. úloha – obrázkové tabulky. Vyřešte příklady 1, 2, 3 a 4. Pošlete mi fotku obrazovky s úspěšně vyřešeným čtvrtým příkladem a s komentářem robota Datíka (+).

Data evidujete a kontrolujete, což je skvělé. Pokud je jich ovšem příliš mnoho, může být těžké se v nich vyznat. Proto si vyzkoušíte data roztřídit do skupin podle společných znaků. Utřiďte si myšlenky a směle do toho!

3. úloha – řazení prohlížečů. Vyřešte příklady 1 a 2. Pošlete mi fotku obrazovky s úspěšně vyřešeným příkladem (záložka zobraz vše) a s komentářem robota Datíka (+).


Nazdárek,
jsem vám k službám.


20. 5. 2020

Úkol č. 8. Pomozte roztomilé opici získat banány v 10 zábavných programovacích výzvách! Budete používat kód a přemýšlet tvůrčím způsobem, abyste vyhráli co nejvíce hvězd. Hodně štěstí! Code Monkey.

Několik doporučení:
  • vpravo nahoře si můžete nastavit češtinu, klikněte na tři vodorovné proužky
  • postupně se učte a naučené postupy uplatňujte ve hře
  • pro akci využívejte příkazy: step, turn,…
  • kontrolujte a dopisujte počet kroků
  • každý příkaz pište na nový řádek
  • požívejte měřidlo
  • není třeba si zakládat účet
Hodnocení:
  • dokončená úroveň 8 = +, dokončená úroveň 9 = ++
  • dokončená úroveň 10 (za tři hvězdičky) = +++


Pošlete mi snímek monitoru na mail.

13. 5. 2020

Práce s daty (1. díl)

Slovo data znamená text, čísla a obrázky. S daty můžeme různě zacházet a právě to budete dělat v našich úlohách. Čtěte vždy pozorně zadání. Budete kontrolováni robotem Datíkem a mnou ;-).

1. úloha – grafování. Vyřešte příklady 1, 2 a 3. Pošlete mi fotku obrazovky s úspěšně vyřešeným třetím příkladem a s komentářem robota Datíka (+).
 
Pokud nějaká data máte a chcete se v nich vyznat, budete je potřebovat nějak evidovat. Vyzkoušíte zaznamenat data do existující evidence. Po zvládnutí příkladů dokážete navrhnout tabulku a nastavit pravidla pro evidenci dat v ní. Žádné obavy a hurá na to!

2. úloha – vytvoření tabulky. Vyřešte příklady 1 a 2. Pošlete mi fotku obrazovky s úspěšně vyřešeným druhým příkladem a s komentářem robota Datíka (+).

3. úloha – doplňování tabulky. Vyřešte příklad a pošlete mi fotku obrazovky s úspěšným řešením a s komentářem robota Datíka (+).

Dobrý den, jsem Datík.
Potvrzuji správnost řešení.

6. 5. 2020

Dnes jsou pro vás připraveny dva krátké videospoty věnované problematice elektronické bezpečnosti.
Úkol č. 6. Podívejte se na spoty a odpovězte.
  1. Napište nějaké ideální silné heslo uvedené ve videu. (+)
  2. Jaké 3 způsoby zabezpečení mobilu ve videu zmiňují? (+)

29. 4. 2020

V březnu jste vyhledávali informace na internetu cvičně. Tentokrát je vyhledávání dotováno plusy. Pusťte se do toho a výsledek (fotku monitoru) mi pošlete. Je to úkol č. 5.




22. 4. 2020

Hodnocení předmětu ICT
Vzhledem k situaci, která nastala, i podle dalšího vývoje je zřejmé, že se ve škole asi v tomto školním roce již neuvidíme. Vyvstává proto otázka, jak bude hodnoceno druhé pololetí. Nastíním vám svou představu v předmětu Informační a komunikační technologie.
Ve druhém pololetí jste ve škole zatím získali jednu známku (tabulky a vzorce). Abych měl nějaké další podklady pro vaše hodnocení, neboť vás budu muset ohodnotit na vysvědčení, na následujících řádcích napíšu, jak budeme společně postupovat.
Kontrola zadaných prací bude probíhat prostřednictvím mailu. Pro vás bude tato kontrola motivací k další činnosti a já budu mít nějakou zpětnou informaci o vaší práci. Úkoly budou ohodnoceny plusy (5 plusů = jednička).
Doufám, že je pro vás systém hodnocení přehledný. Neváhejte mne kontaktovat (benda@zsvernerice.cz) s jakýmikoli dotazy. Určitě odpovím.
 

Dnes nezadám žádnou novou práci, ale vyberu některá z minulých zadání. Vraťte se k nim a zkuste je vypracovat a poslat mi řešení. Odměna je uvedena v závorce. Pokud vám něco nepůjde, nelamte si s tím hlavu, příště budete mít možnost získat další plusy. A samozřejmě mi vše nemusíte posílat hned dnes, stačí postupně.

Úkoly:

  1. Podívejte se znovu na video (z 18. 3.) a odpovězte podle něj na tyto otázky:
  • Co je hardware? (+)
  • Co je mozkem počítače? (+)
  • Jaký je rozdíl mezi pracovní pamětí RAM a pevným diskem (harddiskem)? (+)
  • Vyjmenujte několik typů karet. (+)
  • Co je software? (+)
  • Jak vypadá budoucnost počítačů? Napište 3 příklady. (+)
  1. Dobrodružná hra Run Marco! Do které úrovně zvládnete plnit zadání? Vyfoťte monitor, aby bylo jasné, jakou nejvyšší úroveň jste splnili, viz obrázek. Obrázek mi pošlete jako přílohu v mailu. Pokud někomu hra nejde spustit, netrapte se, plusy získáte jinde.
  • Úroveň 110 (+)
  • Úroveň 1118 (++)
  • Úroveň 19 a víc (+++)


Nahoře vlevo na obrázku je zřejmé, že hráč splnil 10 úrovní, nyní je v 11. Za to je +.

  1. Věřím, že jste si prošli online kurz o bezpečí na internetu a správně zodpověděli otázky. Kdo mi pošle obrázek toho, jak se mu kurz povedl, zase dostane nějaké plus.
Získané hvězdy:
  • 1718 = +++
  • 1516 = ++
  • 1314 = +


Z obrázku je jasné, že žák získal 15 hvězd. Takže dostane ++. 
  1. Pošlete mi upravenou fotografii z PhotoFunie (+). Kdo tak učinil, už mi nic neposílá, plus jsem si zapsal.

15. 4. 2020

PhotoFunia je nástroj pro úpravu fotografií online. Během chvilky vytvoříte kvalitní koláže, které pak můžete sdílet s přáteli či rodinou, abyste se pobavili.
Zvolte si jeden z efektů, vyberte fotku (choose foto), čím lepší rozlišení, tím lépe. Zkontrolujte nebo upravte oříznutí. Go a koláž je hotova. Můžete si ji stáhnout (download) nebo rovnou sdílet (share).
Neváhejte, vyzkoušejte. Kdo mi pošle nějakou svou ukázku, dostane +
Ale, ale, co to tady máme?

8. 4. 2020

Víte, jak být na internetu v klidu a bezpečí? Zjistěte, jak nenaletět, jak si nenechat ukrást účet, nebo jak řešit nadávky na netu. Pusťte se do online kurzu!

1. 4. 2020

Dnes si budete moci zahrát dobrodružnou hru Run Marco! (Běž, Marco!). Pomozte Marcovi nebo Sophii na cestě džunglí či během vánočního dobrodružství. Sbírejte diamanty do svého amuletu. Při vyřešení úkolu se odemkne další úroveň.
Vaším úkolem bude naplánovat Marcovi / Sophii cestu z místa, kde stojí, na místo, kde je diamant. Nejprve mu budete cestu plánovat krok po kroku, pak se naučíte zjednodušovat plán tím, že mu místo: O krok dopředu – O krok dopředu – O krok dopředu, prostě řeknete:  Zopakuj třikrát akci O krok dopředu, případně použijete podmínku Opakuj krok, když je most. Tímto způsobem se učíte základní principy programování.
Hra je určena nejen pro PC, ale i pro telefony nebo tablety s iOS.

25. 3. 2020

Máte opět příležitost vyhledávat informace na internetu. Test. Několikrát jsme se tomu věnovali ve škole. Připomínám, abyste do vyhledávače zadávali klíčová slova (např. Karel IV.), nikoli celé otázky (Kdy se narodil Karel IV.?). Odkazy si otevírejte a pozorně čtěte. Výsledky:
  • 95 % 100 % výborně
  • 90 % 94 % velmi dobře
  • 85 % 89 % dobře
  • 84 % a méně slabota

18. 3. 2020

Podívejte se na video, ve kterém si zopakujete, jak funguje počítač, a připomenete si základní pojmy hardware a software.
Zkuste si odpovědět na následující otázky:
  1. Co je hardware?
  2. Co je mozkem počítače?
  3. Jaký je rozdíl mezi pracovní pamětí RAM a pevným diskem (harddiskem)?
  4. Vyjmenujte několik typů karet.
  5. Co je software?
  6. Jak vypadá budoucnost počítačů?

«E-learning 6. třídy
«Aktuálně