E-learning  pro žáky 8. třídy / Fyzika


9. 6. 2020

Doplňte si nejpozději do úterý 16. 6. resty z F a Ch, ve čtvrtek je klasifikační rada. Buď zašlete mailem, nebo předejte osobně.

1. 6. 2020

Téma „Týdenní volno“. Do pondělí 8. 6. (včetně).

25. 5. 2020

Téma „Výroba elektrické energie“. Podívejte se na 2 videa:
Napište mi, že jste videa zhlédli. Děkuji.
Do pondělí 1. 6. (včetně).

18. 5. 2020

Téma „Výroba elektrické energie“. Pročtěte a napište shrnutí (str. 120 – 123). Podívejte se na nezkreslenou vědu a napište mi, jaké okruhy má jaderná elektrárna.
Do pondělí 25. 5. (včetně).

11. 5. 2020

Téma „Elektrická energie“ (důležité). Pročtěte a napište shrnutí (str. 115–117). Přestože je práce žáků 8. třídy až neočekávaně na mimořádně vysoké úrovni (za více než 20 let praxe jsem se s takovým zápalem a zodpovědností v nesnadné situaci neměl možnost setkat), řešení následujících úloh je povinné:
  • Opakování minulého tématu – pracovní sešit 54/2.
  • Aktuální téma – učebnice 117/1.
Důležitá poznámka: Bude-li někdo mít s řešením problémy, velice rád poradím. Poradím však jedině tehdy, že uvidím vypracovaná všechna předešlá témata ve školním sešitě (což bylo vesměs vždy pouhé opsání shrnutí). Tento požadavek se netýká těch, kteří mě v minulosti kvůli fyzice alespoň dvakrát kontaktovali.
Do pondělí 18. 5.

4. 5. 2020

Téma „Výkon elektrického proudu“ (důležité): Pročtěte a opište shrnutí z učebnice (od str. 113).
Pokuste se vyřešit úlohu 1 a 2 na straně 115; v úloze 2 je nutné použít znalosti z minulé lekce. Návod: Nejdříve spočítejte výsledný odpor spotřebičů při sériovém a paralelním řazení. Pokud někdo bude schopen vyřešit úlohu 2 samostatně – což znamená použít poznatky z minulého tématu a navíc počítat se zlomky (zlomky!!!!!), získá nehynoucí slávu a všeobecný obdiv.

24. 4. 2020

Důležité téma: Zapojování (řazení) rezistorů: v učebnici na straně 104 pročtěte kapitolu „Zapojování rezistorů“, do sešitu napište shrnutí.
Dobrovolné: V pracovním sešitě se pokuste vypracovat úlohy 1, 2, 3 a 4 od strany 47. Bez výkladu poněkud náročnější, proto dobrovolné. Doufám, že záplava emailů s řešením od žáků 8. třídy nezahltí servery. Do pondělí 4. 5.

11. 4. 2020

Téma se týká problematiky vlivu teploty na odpor materiálů. V učebnici přečtěte (nebo se alespoň pokuste) příslušnou kapitolu od strany 101 a do sešitu napište shrnutí. Všem se velice omlouvám za to, že jsem nereagoval na emaily, byl jsem týden offline.
Video 1: Obvod se žárovkou a vodiče ochlazené tekutým dusíkem
Video 2: Supravodivost – překvapivý a zajímavý jev využívaný v řadě moderních aplikací, mimořádně významný pro technologie budoucnosti

1. 4. 2020

Odpor vodiče

V učebnici pročíst kapitolu „Elektrický odpor“ (99–101), do sešitu opsat shrnutí.
Pokusit se v pracovním sešitě vyřešit úlohy 6 a 7 na straně 46.
Všechna řešení úkolů posílejte prosím do pátku 10. 4. včetně.

23. 3. 2020

Moje poděkování patří těm, kteří řešili (nebo se alespoň pokoušeli řešit a kontaktovali mě) domácí úlohy, protože potom má vynaložená práce nebyla úplně marná. Speciální poděkování devítce. Statistika:

  • 6. třída 50 % řešitelů
  • 7. třída 42,9 % řešitelů
  • 8. třída 41,2 % řešitelů
  • 9. třída 72,7 % řešitelů

22. 3. 2020

Pročtěte si důsledně kapitolu Ohmův zákon (strana 96–98); již by to mohlo pro některé z vás být pouhé opakování. Do neděle 29. 3. včetně poslat řešení úloh. Poprosím ale udělat důsledný zápis tak, jak je proveden v řešené úloze na straně 98.

Otázky k videím.

15. 3. 2020

Ohmův zákon – samostudium
Matematický vztah
Vysvětlení postupu výpočtu
Do 23. 3. zaslat řešení úloh v libovolném formátu na: eduardsram@email.cz v pracovním sešitě strana 44 cvičení 1, 2, 3, 4
Studium Ohmova zákona lze dohledat i na jiných webech.

Základy teorie el. pole a elektrotechniky

Odkaz na kanál s velmi názorným vysvětlením základů teorie elektrického pole a vybrané partie historie fyziky. Našel jsem některé malinké nepřesnosti, které ovšem nenarušují fyzikální podstatu vysvětlovaných jevů, dle mého názoru ani nikterak nesnižují vysokou kvalitu těchto dokumentů. Obsahuje 14 videí, důležitá jsou ovšem ta očíslovaná (1–13). Při sledování je nutné dodržet jejich pořadí. Doporučuji každé zhlédnout a dělat si poznámky, o čem se v příslušném dílu hovoří. 22. 3. budou k videím na webu školy zpřístupněné otázky, které by měly prokázat, zda je dotyčný skutečně viděl – proto se budou většinou týkat určitých drobných detailů; jejich zodpovězení bude možné pouze do 25. 3. Postup pro zodpovězení otázek si najdete sami; myslím, že by asi bylo nejlepší si je několikrát přečíst, pustit si 1. díl a potom hledat, zda některá z otázek je zodpověditelná a toto opakovat s následujícím dílem. 11. díl je nejnáročnější, výklad tématu stojí na pomezí mezi středoškolskou a vysokoškolskou fyzikou, ale není se třeba bát, neublíží. 11. dílu se proto týká jediná otázka. 13. díl je nový, do otázek zařazen není (což ovšem nebrání tomu, abyste jej zhlédli). :-)

Upozorňuji, že stejné chyby v odpovědích jsou jasným indikátorem podvodu!


«E-learning 8. třídy
«Aktuálně