E-learning  pro žáky 9. třídy / Fyzika


9. 6. 2020

Doplňte si nejpozději do úterý 16. 6. resty z F a Ch, ve čtvrtek je klasifikační rada. Buď zašlete mailem, nebo předejte osobně.

1. 6. 2020

Tentokrát pouze téma „Termonukleární reakce“, přečtěte si kapitolu v knize a napište, zda jste tak učinili. Děkuji.
Do pondělí 8. 6. (včetně).

25. 5. 2020

Tentokrát 2 témata „Jaderný reaktor“ a „Jaderná elektrárna“. V učebnici od strany 86 si pročtěte příslušné kapitoly, do sešitu udělejte stručný výpis.
Do pondělí 1. 6. (včetně).

18. 5. 2020

Téma „Řetězová reakce“ – pročtěte si prosím kapitolu v knize (84, 85) a udělejte výpis.
Do pondělí 25. 5. (včetně).

11. 5. 2020

Téma „Jaderné reakce“ – pročtěte si prosím kapitolu v knize a udělejte výpis. Pokuste se odpovědět na otázku 2 za textem.
Do pondělí 18. 5.

4. 5. 2020

Téma „Radioaktivita“: Pročtěte a opište shrnutí z učebnice (od str. 75) nebo udělejte vlastní zápis. Pokuste se vyřešit úlohu 1 a 2 na straně 77.
Doporučuji – nezkreslená věda: Radioaktivita.

24. 4. 2020

V učebnici na straně 73 pročtěte kapitolu „Jaderné síly“, do sešitu napište shrnutí. Pokuste se spočítat úlohu 3 na straně 75. Do pondělí 4. 5.

11. 4. 2020

Pouze pročtěte a vypište „Záření elektronového obalu“ (str. 69) a „Jádro atomu“ (str. 71). Všem se velice omlouvám za to, že jsem nereagoval na emaily, byl jsem týden offline.

1. 4. 2020

Atom

V učebnici pročíst a udělat výpis 2 témat na stranách 64–68 (historie objevu atomu a Bohrův model).
Doporučuji video nezkreslená věda – „Co je atom?“ (opakování – již jsme viděli).

22. 3. 2020

Otázky k videím.

15. 3. 2020

Odkaz na kanál s velmi názorným vysvětlením základů teorie elektrického pole a vybrané partie historie fyziky. Našel jsem některé malinké nepřesnosti, které ovšem nenarušují fyzikální podstatu vysvětlovaných jevů, dle mého názoru ani nikterak nesnižují vysokou kvalitu těchto dokumentů. Obsahuje 14 videí, důležitá jsou ovšem ta očíslovaná (1–13). Při sledování je nutné dodržet jejich pořadí. Doporučuji každé zhlédnout a dělat si poznámky, o čem se v příslušném dílu hovoří. 22. 3. budou k videím na webu školy zpřístupněné otázky, které by měly prokázat, zda je dotyčný skutečně viděl – proto se budou většinou týkat určitých drobných detailů; jejich zodpovězení bude možné pouze do 25. 3. Postup pro zodpovězení otázek si najdete sami; myslím, že by asi bylo nejlepší si je několikrát přečíst, pustit si 1. díl a potom hledat, zda některá z otázek je zodpověditelná a toto opakovat s následujícím dílem. 11. díl je nejnáročnější, výklad tématu stojí na pomezí mezi středoškolskou a vysokoškolskou fyzikou, ale není se třeba bát, neublíží. 11. dílu se proto týká jediná otázka. 13. díl je nový, do otázek zařazen není (což ovšem nebrání tomu, abyste jej zhlédli). :-)

Upozorňuji, že stejné chyby v odpovědích jsou jasným indikátorem podvodu! E. Š.


«E-learning 9. třídy
«Aktuálně